January 24, 2008

TAK MUNGKIN / NEVER

Saya hulur tangan padanya
Dia menyambutnya dgn senyuman
Tatkala itu saya juga teruja
Tangan yg dihulur disambut oleh dia
Dia, yg tahu yg tinggal pada saya hanya sisa
Sisa yg sedikit untuk saya dan dia kongsi bersama
Tapi dia melepaskan tangan yg dihulur
Katanya terlanjur saya menghulur, terlanjur juga dia menyambut
Tiada niatnya mahu berkongsi sisa
Sisa yg ada sebenarnya khas buat dia
Tapi dia juga kata, TAK MUNGKIN dia perlukan sisa itu
TAK MUNGKIN saya boleh berkongsi dengannya
TAK MUNGKIN dia mahu menggapai tangan yg saya hulur itu
TAK MUNGKIN saya orang yg layak menghulurkan tangan
Segalanya dia kata, TAK MUNGKIN
Kerana bisikan teman juga sama;
walau sejauh mana saya cuba menghulurkan tangan
walau sakit tangan saya dihulurkan
segalanya TAK MUNGKIN...
atau dalam erti kata orang Inggeris: NEVER


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home