December 01, 2008

temui jalan mati

aku temui jalan mati
aku tersekat di sini
tak tahu apa yg harus diteruskan lagi
jalan itu tidak berdestinasi
kaki aku terus terhenti

aku terduduk meratap hiba
bulan penuh tak nampak seri
bintang berkelip tiada erti
matahari menerangi masih gelap dirasai

aku mahu buka jalan baru
destinasiku kali ini hanya buat Maha Penciptaku
hidupku didedikasikan hanya buatNya
bukan lagi sesiapa

harapanku untuk melihat yg indah,punah
impianku untuk capai ke puncak yg diredha,mungkin tiada
kerana aku menemui jalan mati
aku tersalah simpang
aku tersalah lorong
aku tersalah tuju

pimpin aku ke jalan yg lebih bererti?
ada tak?

1 Comments:

Blogger Sue Sham said...

honey,
terlalu byk lorong dan simpang
yang amat-amat bererti untuk
mereka yg menghargainya,bawalah
bekalan
-sabar
-yakin
dan akan kamu temui jalan
yang bnr2 milik kamu

:-)

December 2, 2008 at 5:06 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home