October 26, 2008

Bintang Jatuh 1 (Buat Mama)

ke hadapan bintang jatuh,
bagai berlian berkilau indah
digapai gapai tak tercapai
ku lompat ku jingkit,masih jauh,masih tak dapat
aku terduduk, aku termenung, aku tertangis,
dimana?dimana gantinya?
aku butuh aku andalkan mu
saat bahagia berlari mengejar
aku terduduk kerana tersadar
aku menangis kerana kehilangan
mengapa harus dia menjadi bintang jatuhku?
setiap sudut jiwa ini sentiasa ada dia
terasa sakit perit menahan rindu dan cinta
krn masih tak termampu untuk menyentuh
hadir cuma sekali, tak mungkin kembali
lalu ku titip doa lalu ku titip tirakat
ke hadapan Tuhan nan satu mengharap dimakbulkan
bertemu semula denganmu wahai bintang jatuhku
walau dlm mimpi, walau dlm khayalan, walau cuma sekali
akhirnya tersedar, akhirnya masih ku syukuri
Tuhan itu adil menjadikan dirimu indah di taman langit
biar tak tergapai, masih terlihat masih tergambar

-buat mama, biar dirimu umpama bintang jatuh,namun
mama tetap bintang yg terindah pernah terjadi dlm hidupku-

(c) Nona Cici Suleiman written on 210908

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home