October 09, 2008

Kemaskini Diri

biarkan saya mengetik,biarkan saya meluah mengikut rasa,biarkan saya bermain dgn kata sendiri.ini ruang saya,hormati ruang saya untuk meluah.kalau tak suka baca,tak perlu baca.tujuan bukan dicanang kata,tujuan bukan untuk mengaibkan sesiapa,cuma luahan diri yang tak terluah dlm realiti.tolong saya,hormati semua hasil tulisan ini ya?terima kasih..

tiba masa saya akan berhenti dari bergelar pelajar universiti.fuhh..cukup 5 tahun setengah menghambakan diri,mengenal dunia dan diri,mengenal erti teman dan persahabatan,mengenal erti berdikari duduk sendiri...ya,saya anak manja yg tak pernah berrenggang dengan mama..(jadi tahu knp saya rasa sgt kehilangan dan masih sakit selepas mama pergi kan?)..saya betul2 terpisah dan jauh dari mama selepas diterima masuk belajar..dan sangka detik itu bakal berakhir..dan dah tiba masanya saya mencari diri sebenar dan menanggung keperluan sendiri!..hmmmm..

tak pernah mudah untuk survive dlm hidup..tapi saya tahu saya kene kuat sahut cabaran tu...saya akan cuba..andaikata saya tersangkut di tgh jalan,saya ttp akan gagahkan diri untuk bangun semula...(ehemm ehemmm..siapa2 ada job untuk writing,event or production management,voice over,sila hubungi saya..=P)

banyak perkara yg berlaku...saya pun tak sangka semuanya berjalan dengan terlalu cepat..suasana aidilfitri saya hari tu masih sepi kerana ketiadaan mama...saya juga mengambil keputusan mengundur diri dari mereka2 yg saya kasihi...dan yang paling terkini,saya mendapat tahu serba sedikit aktiviti di blkg saya oleh separuh jiwa saya dan ternyata ia sgt menyakitkan tp saya tak mampu nk meluahkan...see,banyak kan perkara yg terjadi di saat saya akan mengakhiri zaman persekolahan ni?kalau nk dikira dan dihitung semua,saya boleh rebah dan terus lemah...alhamdulillah,masih ada di sekeliling yg tak melukakan..saya juga memandang semua perkara dari sudut yg berbeza..buat apa saya nk sakit kepala?saya sedia memaafkan semua insan yg melukakan..tak kira teman,tak kira separuh jiwa saya itu..namun untuk melupakan,sukar...maafkan saya juga kerana tak mampu melupakan...

beberapa minggu lagi,saya akan bebas seketika...!..insyaAllah akan menghabiskan masa di rumah baru dan teman2 baru..dan dlm masa yg sama,cuba membodek mereka untuk mendapatkan kerja..hihihi...

ya Tuhan,kuatkan hamba Mu yg serba lemah dan kekurangan ini..=)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home