September 03, 2008

Welcome, Ramadhan al-Mubaraq

ramadhan kembali..

kali kedua menyambut ramadhan dan bakal menyambut aidilfitri tanpa mama, pedih tetap pedih..
tapi saya tau, ramadhan adalah waktu untuk dia melawat waris-warisnya..so welcome home,ma!..

sering saya cuma mention pasal mama,but yes,deep in my heart masih saya teringat ayah juga...
lebih-lebih lagi bila saya teringat yg ayah sangat suka soto ayam dan laksa johor yg saya buat..
'ada begedil lagi x ci?ayah nak lagi..'
masih terngiang-ngiang suara ayah mintak begedil...=)
selamat pulang,ayah!

tahun lepas,ramadhan dan aidilfitri saya agak hambar..
masa tu tahun pertama tanpa mama,tak dpt rasa kemeriahan ramadhan atau raya..
ada yg cakap, 'raya adalah waktu utk meraikan,bkn utk bersedih'..
tapi pd saya,raikan raya adalah lebih bererti dengan adanya mama..
tapi tahun ni, saya bersyukur sebab tahun pertama saya menyambut ramadhan dan raya
bersama 'dia'..
ye,tahun lepas pun 'dia' dah wujud,cuma tahun ni sebagai org yg berbeza dlm hidup saya..
alhamdulillah, kami bersyukur persahabatan yg dulu berpanjangan dan berkembang sehingga kini...

khabarnya saya akan beraya di jb,tp tido di hotel..
hmmm apakah itu raya?
bila difikirkan semula,takpela..saya pun tak terasa meriah raya,jadi kt mana2 pun keluarga membawa,
saya cuma mengikut..
agak terharu dengan pelawaan keluarga 'dia' mengajak saya beraya bersama mereka di kampung..
segan..hehe..saya mungkin yatim piatu,tapi tidak sebatang kara..hehe...jadi terpaksalah saya menolak pelawaan
mereka dgn elok..pertama kali melalui pengalaman begini dgn keluarga org lain..mereka mmg melayan saya
dengan baik sekali..tapi saya masih perlukan masa yg lebih untuk membiasakan diri dengan keluarga org lain..

ramadhan,bulan kita beribadat lebih dari selalu..
saya tahu mama dan ayah mahu saya begitu...
insyaAllah jika tiada sebarang permasalahan,saya akan cuba penuhi tgjwb itu..

puasa pertama berbuka bersama keluarga di ampang..puas mkn masakan rumah,mmg berbeza dgn mkn di luar..
puasa kedua bersama teman serumah n teman sekuliah,nasi dagang yg manis mmg memotong selera,tp nk buat camane..
lapar punya pasal, bedal jer la..mknan pun makin mahal,budget lari...*sigh*
takpela,utk mkn,tak baik berkira...

hari ini puasa ketiga,nk mkn ape pun dh blur...
tapi mcm teringat kueh karipap..hehehe..

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home