November 19, 2007

Teriak Sang Gajah

teriak biar orang tau
teriak hiba walau merana
teriak jiwa memberontak bagai ribut taufan melanda
teriak bahagia, hilai & tawa

aku sang gajah sudah mampu berlari
berat ku bawa diri, berat ku mengharungi
tapi aku mampu berteriak sekuat hati
sbb larian ku dihargai
sbb tu aku lebih kuat & semangat
teriak & semangatku berkobar-kobar
sinis sang-sang binatang aku dah sahut

aku sang gajah berteriakan kegembiraan
dalam hiba kerana beratnya rasa
tapi aku masih berlari berteriakan
aku bahagia & berjaya menjadi sang gajah kebanggaan
tak ingin aku sang gajah air mata bercucuran
sbb tu aku berteriakan dalam kegembiraan
jerit sang harimau,"gajah tetap gajah & tak mampu berlari kerana berat"
aku sang gajah menyahut dengan teriak bahagia walau hiba
berat sang gajah lah yg membuatkan aku berlari

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home