December 18, 2008

ayuh sang bulan

cantik sang bulan mengambang dari pandanganku
walau terlindung sebalik rimbunan pokok
masih terlihat indah sinarnya
posisinya antara utara dan baratku

bermonolog........

mampukah sang bulan dicanang aku tentang kerekahan
mampukah sang bulan memberi jawapan kpd setiap persoalan

ingin aku khabarkan hingga setiap pelusuk dunia mendengar
ingin aku biarkan tiap manusia merasa mual dgn beritaku

biarkan aku terus menari,meraikan rasa hati
berjoget tiada henti seolah dunia meraikan segala rasa yg aku rasa

sang bulan terus menyinari
saat jiwa aku sedang kebuntuan
jangan permainkan aku,bulan....
kau terus menyorok sedangkan aku masih terus berjoget walau resah

aku takkan biarkan sesaat pun tanpa rasa meriah berlalu walau aku merekah
dan kian terbelah...

ayuh bantu ku canangkan pd semua
yg aku sedang menari dan berjoget kemeriahan

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home