June 07, 2008

Jauh

perasaan saya atau memang benar saya jauh dari segala?
sibuk dengan kerja, sibuk menguruskan peserta maggi mencari bintang,sibuk menguruskan keperluan production,sehingga tiba2 saya lihat gambar2 teman,keluarga,membuatkan saya menitis air mata..
genap seminggu bermalam di hotel,rasa jauh drpd life luar...keluar dari kawasan hotel hanya utk contestant atau utk selesaikan urusan maggi...
gembira dan ceria wajah2 mereka...status yg diupdate juga menggambarkan yg mereka happy...syukur dan tumpang senyum bila tgk mereka happy...tp jauh disudut hati,yes,saya envy...saya suka bekerja,tp kesibukan ni dah melebihi tahap maksima smp saya rasa saya dah jauh...jauh dari ramaiiii org yg saya sayang...seriously,saya mmg sedih..walau gelak berdekah2 dgn abg2 sekerja,rupanya hati saya agak ranap...bkn bermaksud saya menyesal dan tak suka bekerja,tp ranap sbb perasaan jauh tu tiba2 terasa...
masa saya mmg terisi dgn kerja2 yg tak henti2 setiap hari...tp jiwa kosong...lewat mlm pulang ke bilik,saya sorang...tiada siapa utk berbual,mengadu keletihan seharian berlarian ke sana ke mari...hp mmg ada,tp skrg rasa mcm ia utk kegunaan kerja shj...tidak utk hal personal...
sudah hampir sebulan lebih tak rasa hidop berkeluarga...bkn sesiapa yg menjauhkan kami,tp keadaan...Lillahi,wujudnya org baru dlm hidop saya,tak prnh sedikit pun menjejaskan kasih sayang saya pd 'nyawa2' saya yg tinggal cuma beberapa org itu...wujud dan dtgnye org baru itu hanya utk penambah semangat utk saya teruskan hidop setelah saya kehilangan mama,bkn bermaksod semangat drpd 'nyawa2' lain tidak mencukupi,naluri semula jadi manusia,saya juga perlu seseorang...tp mmg betol,'dia' sedikit pun tak menjadi penyebab yg saya kurangkan beri perhatian pd keluarga...cuma masa saya sgt terhad utk pulang dan juga bersosial...masa yg ada kebanyakannye dihabiskan utk bekerja...masa bersama 'dia' pun seolah-olah dah tiada...konflik demi konflik terpaksa saya hadapi hanya krn perkara begini...'dia' tahu saya sibuk bekerja sehingga kami kurang komunikasi dan luangkan masa bersama, keluarga pula sangka berbeda...mereka rasa saya mmg sibuk bekerja,tetapi bila ada masa,hanya utk 'dia'...bkn begitu hal yg sbnye...saya sibuk sehingga tiada masa utk diluangkan dgn kedua-dua pihak...saya tersepit di antara jurang yg jauhhhhhhh tu...saya sedih, saya rasa jauh dari semua...semua nyawa2 saya....
knp saya dh jauh drpd mereka?knp saya dh tiada waktu dan masa utk mereka?saya cuma harapkan semua faham situasi saya, kehendak dan keperluan saya....saya pnat bekerja yg mmg tiada henti sehingga 15hb ni...(insyaAllah sbb dgr2 tersangat bykkkk kerja lain beratur slps maggi)...saya harap saya dpt sekurang2 nye 2 hari shj cuti utk kedua belahan jiwa saya ; 'nyawa2' saya dan 'jiwa' saya....saya pnat.........="(

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home