August 12, 2008

Mulakan Tak Peduli

ambil perhatian
tak peduli pun aku tak kisah
sbb aku pun akan mula
aku akan mulakan tak peduli dgn kalian
bising jer lebih,habuk pun tak nampak
ckp org taknak dgr,esok-esok sibuk bising lagi
berbual poyo mcm bagus tak berhabis
mana bukti ko bagus weh?
sket pun aku tak nampak...

hebat betol nampak salah org
kekurangan sendiri yg lg lebih,tak nak sedar
at least poyo aku tak mcm korang
berbual berapi mcm hebat sgt kt gelanggang seni
padahal setakat kat takok tu,takyah la ko nak bangga diri

as kawan,aku mengingatkan
tak nak kesalahan aku kalian pun mengulangkan
tak nak dgr, sudah
tapi takyah nak carik point kekurangan
aku kurang,aku mengaku,
tak macam kalian,lebih2 tabik dada,
tapi habuk pun takda!..

so now aku akan mulakan,
sbb selalu sgt sibuk2 tak nak kawan2 ketinggalan
tapi kawan2 mcm kalian,
mmg patut aku mulakan,
aku akan mula tak peduli
aku akan mula pentingkan diri

*mmg kemak kdg2 kwn2 ni...bosan nak mengadap org yg sibok sgt mendabik dada mcm hebat sgt...kesimpulannye,jalankan hidop sendiri,xyah anggap aku kwn korang pun xdehal la!..

5 Comments:

Blogger Kristal Media Group said...

nape ni ci????
jgn la mara2 sgt...
sabar...
senyum selalu...
peace!!!!! =)

August 13, 2008 at 7:26 PM  
Blogger Zura Firdaus B. Japri said...

hidup seorang amat tidak digalakkan oleh Allah. dlm dunia, manusia bertindak sebagai khalifah. memang kdg2 kawan2 tak seperti kwn2. tapi kalau kita fhm apa erti kwn, cukup kita tunaikan tggngjwb sbg seorang kwn.

bak kate azmir,
nape ni ci????
jgn la mara2 sgt...
sabar...
senyum selalu...
peace!!!!! =)

August 14, 2008 at 6:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

sabar...

August 15, 2008 at 7:11 PM  
Blogger HajarAznam said...

ci...gua nak cakap balik ayat kakak lu nana ni kat lu..dulu dia pernah cakap dgn gua waktu gua tgh down gila pasal kawan2 ni..

Nana said to me:

"Jar...lu tak kan jatuh disebabkan makian dan kejian dia orang dan lu tak kan naik dgn pujian dia org..."

so ci..lu buat je apa yang lu rasakan perlu untuk diri lu..kadang2 dalam dunia yang semakin tidak berperikemanusiaan ni memang perlu untuk kita menjadi kejam...

Gua tahu lu tahu apa yang patut dilakukan..gi cici..go.. =)

August 19, 2008 at 2:02 PM  
Blogger Camar Sendiri said...

aku suke post ni dol! kengkawan mmg cam ximak!! tak sume lah! separoh-separoh. misti ade yg gonjeng! YAH! mulakan x pedulik!

August 20, 2008 at 1:55 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home