November 21, 2007

Bunyi Celly,Ketikan Bersama Teman & Pengarang Jantung

mcm hari-hari bosan yg biasa, saya lalui tanggal 20 Nov dgn jiwa yg tidak sekosong semlmnya...saya rasa saya dpt sedikit ruang untuk menghela nafas walau perit di jiwa...apa yg paling gembira,saya mampu tidur lena walau berjam menunggu mata memaksa diri saya tidur...berbaloi rasa tidur walau hingga melepasi waktu tengah hari sadarnya saya...haha...saya sadar dek bunyi Celly dari teman...dia menyuruh saya bangkit...tak elok anak dara tidur lama katanya...dia mungkin terlupa,saya yg masih tak mampu tidurlah yg membangkitkan dia dulu jam 6.30 pagi...jam 7.00 pagi adalah kali terakhir saya melihat waktu di Celly dan terus lena...

sebangkitnya saya dari lena dan menjawab Celly yg dah berkali berbunyi...huhu...tiba-tiba kepala rasa pening...akibat waktu tidur yg tidak berketentuan...Nomey yg telah tersedia sadar dari waktu saya baru lena berkeseorangan rupanya...Anaknya keluar sebentar menguruskan urusan sendiri di luar...saya yg terasa lapar terus bersiap & mengajak dia makan bersama...Nomey ternyata memahami keadaan saya dan menjadi pendengar seketika...saya bangga, kerana saya tau kata-katanya saya mampu terima...hujan tiba-tiba lebat melanda...saya bergegas pulang bersama Nomey kerana ada perkakas yg harus dibeli...setiba di rumah,saya mengambil keputusan untuk masak buat yg lain...pedal ayam masak rempah & sup sayur...kombinasi yg mungkin pelik tapi mudah...Celly berbunyi lagi...teman bertanya mengapa berdiam tiada balasan sms?...gurau candanya sering membuat saya tersenyum...jari jemari saya sempat mengetik sambil memasak...sms yg diketik kepada teman tidak putus sampai la dia tiba-tiba sibuk dengan pekerjaannya...saya menghormati waktu kerja beliau,dan saya berhenti...

selesai memasak, saya menonton tv bersama Nomey & sang pawana...pawana pun kadang kala tidak tentu hala tujunya, terkadang bijak buat saya bergelak tawa hingga terlupa tentang kekosongan jiwa...aksi gelagat bodohnya buatkan saya rasa nak tumbuk muka dia..hahaha...Nomey mengajak saya menjemput anak daranya pulang kerja, tp hari ini letih pula rasa nak memandu...so saya menyuruh pawana menemani Nomey...sebaik mereka bergerak, saya ditemani sang Reedoo di rumah...tiba-tiba slh seorang pengganti ayah bersama teman dtg,beliau juga membuatkan saya bergelak tawa...kepulangan Nomey,Pawana dan si dara Nomey disambut kami semua...saya perhatikan Celly,mengapa tiada bunyi?cuba saya hubungi teman,oh lupa, beliau sedang bersukan...si dara Nomey menyangka saya menanti sms dari yg lain,hahaha...tiada lagi harapan menanti si dia...untuk apa?nanti mengganggu pula gelak tawa saya yg hampir melupakan kekosongan jiwa...hahaha..

selepas pengganti ayah pulang bersama teman,tiba-tiba saya dibuzz oleh seorang teman...keyboard saya ini berketik-ketik,meluahkan isi hati & kekosongan jiwa kepadanya...tidak pernah saya sangka,beliau mampu menasihati saya sebegini...saya diberi peluang oleh Tuhan untuk berbicara dengan si teman ini supaya saya dpt berfikiran waras & membuat keputusan yg seharusnya...saya sangat bangga & terharu,nasihat & tunjuk ajar beliau sangat bermakna walau dah berkali diberitahu yg lain...sbb tidak pernah saya 'heart to heart' dengannya, jauh sekali merasakan kami rapat...tapi ketikan bersama kali ini, memberi saya 1001 erti yg sgt mendalam...bknlah maksud saya jatuh hati padanya...tapi saya terharu kerana di luar kami jarang berbicara, lebih-lebih lagi urusan hati...beliau ternyata teman yg baik & mengajar saya untuk menjadi insan yg kuat dlm beberapa minit..

jam menunjukkan hampir jam 10.00 mlm..saya harus menjemput dua pengarang jantung saya di klcentral..dua insan yg sentiasa bertakhta di hati & tidak pernah saya lupakan walau sesaat...rindu berkobar-kobar walau baru 4 hari mereka berada jauh dari mata...ditemani Nomey,kami bergerak menjemput pengarang jantung saya...rasa teruja melihat mereka tiba dgn senyuman...setiba di rumah,kami semua bercanda ria bersama pawana,Nomey & Reedoo...Celly dah berkali berbunyi tanda teman menghantar sms...saya terus berketik dengannya sambil bercanda ria dengan yg lain...kasihan teman berasa sakit krn kakinya cramp akibat dek bersukan...canda ria dari beliau pun menghiburkan...tapi kasihan,beliau sdg sakit & keletihan dari bersukan & bekerja dari seawal jam 8.30pagi...tiba-tiba Celly berbunyi tanda panggilan dari beliau...sudah mau tidur katanya...saling berucap selamat mlm & tidur lena dalam bahasa kegemaran kami iaitu spanish,terus talian diputuskan..

sekarang, semua sudah lena kecuali saya dan Reedoo...reedoo sibuk melayan game manakala saya sibuk berketik...oh ya, pengarang jantung bawakan saya air teh botol kegemaran saya & cd dari sebuah kugiran yg bakal tiba di tanah tumpah darah saya iaitu Two Triple-O..album mereka baru saja diedarkan di negara jiran dan bakal diedarkan pengarang jantung di sini...insyaAllah...dendangan mereka ternyata enak didengar (pilihan saya Juz 1 Nite) & mungkin boleh diterima kita yg meminati muzik seperti Malique & D'essentials, etc..pengarang jantung sebelum tidur kasitau yg esok ada sebuah kejutan untuk saya dan lain-lain...apa tah ek?hehek...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home