November 22, 2007

Celaru Jiwa Rosak Minda

hari ini saya rasa dah terbuang masa & 1 hari dlm sepjg hidup saya..yer laa,bangkit dari lena ternyata lewat kalau waktu saya lena ketika matahari dah terbit...sebelum tidur,saya mcm termenung seketika...merindu pada si dia...tapi betol ke apa yg saya rasa?hahaha..persetankan perasaan itu,sbb saya tau saya ada 'cinta hati sepanjang hayat'...Reedoo pulang ke rumahnya pada waktu matahari hampir terbenam...saya tinggal berseorangan memandangkan yg lain ada pekerjaan di luar...tiba-tiba ketika berbaring menonton filem Pasir Berbisik,saya merasa sangat mengantuk lalu terlena selama 10 minit...pada waktu itu rasa jiwa kosong secara tiba-tiba...tak mungkin sbb si dia coz saya tak terfikir dia...tapi knp??Celly tak berhenti bunyi tanda sms dari teman...teman saya itu baik orgnye...tak mau saya keseorangan tapi saya pula yg moody..hahaha..tika saya terlena,dia menelepon, bertanya mengapa smsnya tidak dijawab...tapi saya seolah-olah melepaska rasa moody kepadanya & membuatkan dia terasa...ala ala ala...nak kene pujuk pulak...dia ckp dia fobia dgn layanan spt saya coz dulu bekas cinta hatinya bersikap demikian...aik...saya bukan cinta hatinya,knp plak nak terasa?ala,nak bermanje la tu..huhuh...saat saya sdg pening tersadar dari lena waktu maghrib, pengarang jantung pun pulang bersama Nomey, si dara Nomey dan pawana...Nomey berbangga dgn potongan rambut barunya...hehehe...si dara Nomey pula meyangka saya berantem dgn si dia sdgkan tiada lgsg sms atau call darinya...

yes,akhirnya saya dah dpt tau apa suprise dari kedua pengarang jantung...flight ticket+new year's party with malique & d'essentials at four seasons hotel,jakarta...insyaAllah,kalau xde aral melintang & dipanjangkan umur & hayat saya dan lain-lain, kami akan ke sana 30 disember nanti...teruja sgt2 & x sangka impian saya terlaksana...sudah lama saya membayangkan diri negara jiran itu...minat yg tak terhingga pada muzik & dunia perfileman negara tu membuatkan saya rasa itu adalah salah satu negara & kota yg ingin dilawati...lebih-lebih lagi apabila saya mempunyai sekumpulan teman di sana yg sering bercerita tentang diri mereka membesar di sana...kalau dulu,motif utama mau ke sana kerana nak bertemu bekas cinta, tp cinta bukan lagi milik dia, so lupakan saja nak bertemu dengannya...

seronok mendengar keterujaan sang pawana & si dara Nomey tentang persiapan mereka mau ke sana...saya juga teruja,tapi masih lost tentang persediaan yg harus dipersiapkan untuk ke sana...percutian 3 hari saja,mungkin x sesusah mana kan...sdg saya seronok menonton Tim Burton's Corpse Bride di HBO, tiba-tiba terbit satu window di laptop tanda saya menerima msg...dari si dia...saya merasa terkejut & tak sangka...teman pun dari td menyuruh saya on9, mau berbual lebih katanya,tp saya invisiblekan diri & bilang yg saya mau menonton tv...serba salah dibuatnya...saya kurang berketik pada awalnya coz masih BLUR...melihat saja apa yg mau dikatakan si dia...hampir 2 jam juga berbicara & si dia dh meluahkan semua...(mungkin)...saya taktau apakah kata putus & konklusi semua...saya hanya mampu berserah pada Big Boss di atas sana..mengapa perlu berharap pada suatu yg tak pasti kan?bak kata kak fynn pada saya, "kita wujud macam tiada,tapi bila kita hilang, harapnya ada yang sedar"...bukan saya berniat untuk hilang dari si dia & berubah hati, saya tak mau menjadi penghalang untuk kehendak hatinya, saya tak mau dia rasa bersalah kerana rasa kecil hati & pedih yg harus saya lalui...Big Boss di atas mungkin akan tunjukkan pada si dia dan saya laluan yg sebenar dan hikmah segalanya...saya hanya mampu mendoakan yg terbaik buat kami berdua...kami mungkin masih berteman, tp saya taktau bagaimana mau jadi serapat dahulu...biarlah waktu dan masa tentukan semua...

mmg hari ini jiwa saya celaru...mungkin sbb seharian tidak menjejakkan kaki ke luar rumah..huhuhu...minda pula rosak dek waktu tidur yg tiada tentu hala....jiwa celaru bukan kerana si dia...si dia tak bersalah kali ini, cuma saya tiba-tiba celaru apabila mendapat tau result exam bakal keluar 10 disember nanti...berdebar-debar sampai rasa celaru...minda rosak sbb hampir 80% dari waktu yg saya sadar ni, saya byk habiskan pada internet ni...then?apa lg yg mampu saya buat..hari ni xde mood nak memasak...mood buat puisi pun tiada ketentuan hari ni...lama-lama kene brain cancer jugak saya ni!...hahaha..sang pawana ckp saya ni dah addict to screen...damn!!...i wish i cud do smething else...tapi takpe, akan dipikirkan...huhuhu...


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home